diumenge, 1 de juliol de 2012

Le Petit Prince



Editorial: Gallimard
Núm. Pàgs.: 95

Estic contenta perquè ahir em vaig acabar el meu primer llibre en francès: Le Petit Prince, el clàssic d'Antoine de Saint-Exupéry. Tot i que no l'he entès paraula per paraula (ja m'agradaria!), la majoria d'idees sí que "les he pillat" i he pogut captar el significat de la història.

El Petit Príncep és un nen que ve de l'asteroide B 612, el seu planeta diminut. En diferents capítols del llibre va viatjant per altres planetes, cadascun habitat per un adult, i els fa preguntes sobre fets senzills, com ara què fan a la vida i per què. Això serveix per fer una crítica al món dels adults, les coses que realment troben "importants" a la vida, com posseïr molts béns o les ganes de ser admirats i reconeguts (això apareix en dues anècdotes diferents).

El narrador és un aviador que ha hagut d'aterrar al desert del Sàhara per arreglar el seu avió. Allà se li apareix el Petit Príncep, i li explica les "aventures" que ha tingut. En ell veu reflectida la seva infància i es fan amics, suposant el comiat al final del llibre un relat tràgic i emotiu.

També apareixen una guineu, que és qui realment fa veure al nen l'essència de la vida; i una rosa, que habita a l'asteroide B 612 i a qui el Petit Príncep té un gran afecte i hi dedica tot el seu amor per protegir-la.

És un conte amb un missatge i unes cites molt boniques, per això val la pena de llegir.

P.D.: Els dibuixos també són moníssims!

2 comentaris:

  1. Jo el vaig començar i vaig ser incapaç d'acabar-lo. Em va semblar el llibre més avorrit i tediós que havia llegit (pitjor que El senyor dels Anells, si és possible); potser li donaré una oportunitat més d'aquí un temps, però de moment em sembla que es queda a la llista de llibres que m'han defraudat.
    Un petó! :*

    Joana

    P.D: pàssa't per el blog!

    ResponElimina
  2. M'encanta aquest llibre és genial! Mencanta molt com t'expresses, passa't per aquest blog potser t'interessa: http://elzoodelsllibres.blogspot.com.es/ pots fer-te seguidora i si vols comentar! espero que t'agradi :)

    ResponElimina

Moltes gràcies per deixar el teu comentari!