dijous, 12 de juliol de 2012

Adormit sobre els miralls


    Editorial: La Galera, 2000. Col·lecció Abril, vol. 4
    Núm. Pàgs.: 283

Sense saber ben bé de què anava, em vaig decidir per llegir Adormit sobre els miralls, de Jordi Sierra i Fabra. És començar i enganxar-te al llibre de tal manera que no el pots deixar fins al final. M'agrada com escriu l'autor, després de llegir alguns altres títols que ha publicat he vist que ho fa d'una manera senzilla i fa que la lectura sigui amena. La trama conté intriga i amor.

Arran de la mort del seu tiet Benjamí, en Dídac descobreix unes cartes dirigides a la seva àvia escrites fa quinze anys i signades pel seu avi, que tothom donava per mort fa uns quaranta anys. S'assabenta que és viu i que resideix a Cuba. Vol investigar per què la seva família l'ha "enterrat" d'aquesta manera mai ningú parla d'ell, així que convenç als seus pares perquè el deixin anar, durant les vacances d'estiu, a Cuba, per intentar trobar-lo i desvelar el secret del passat de la seva família i la tràgica història d'amor que van viure els seus avis. A més a més allà coneixerà la Tania, una noia mulata que l'enamora el primer cop que la veu i farà que li sigui molt difícil tornar a casa al cap d'aquella setmana a l'illa.

En Dídac estudia periodisme i vol ser escriptor, com el seu avi, que es veu que també era autor d'uns poemes que encanten al seu nét. De seguida s'acaba apassionant a la cultura i la història de Cuba, que l'autor aprofita per explicar, i supera la seva timidesa gràcies a haver conegut a la Tania.

M'ha agradat molt tota aquesta novel·la, i especialment la sorpresa final.

2 comentaris:

  1. Jo el vaig llegir fa dos anys i em va ENCANTAR! Enganxa moltíssim i el llibre és preciós! Em va encantar sobretot la història de l'àvia Noèlia, és super emotiva! :)
    Una abraçada!

    Joana

    ResponElimina
  2. Hola podrieu pasarme un resum d'aquest llibre per favor. Es que me l'he llegit pero no lentenc molt be, Gracies!

    ResponElimina

Moltes gràcies per deixar el teu comentari!