divendres, 25 de maig de 2012

Viento del este, viento del oeste



Editorial: De bolsillo, 2006
Núm. Pàgs.: 251

M'acabo de llegir aquesta novel·la de Pearl S. Buck, que va ser un bon regal que em van fer perquè m'ha agradat molt.

La protagonista és una dona xinesa que explica la seva vida a partir del casament forçat amb un home del seu mateix país però amant del món occidental. Aquest pretén obrir-li la ment cap a les idees polítiques i socials d'aquesta cultura, fent que ella s'escandalitzi amb els comportaments que descobreix, que ella no s'hauria plantejat mai.

Des del punt de vista de la Kwei-lan, l'autora compara les dues civilitzacions i relata situacions orientals (com per exemple la relació distant i freda que mantenen amb els seus pares)  que ens són desconegudes i per això el llibre sorprèn tant. Penso que us pot agradar.

2 comentaris:

  1. Pos aquest a lo millor me'l llegeixo! La meva germana petita és adoptada de la Xina i crec que aquest llibre em pot ajudar a entendre millor la cultura d'aquest país!

    Joana

    ResponElimina
  2. Sembla molt interesant!! Per cert, estic de sorteig i ademés tens un meme-premi al meu blog!! ^^

    Petonets <3

    ResponElimina

Moltes gràcies per deixar el teu comentari!