diumenge, 4 de març de 2012

En el mar hi ha cocodrils




Editorial: La Galera, 2011. Col·lecció Bridge
Núm. Pàg.: 208
Ara mateix m'he acabat aquest llibre, En el mar hi ha cocodrils.
La veritat és que ja m'hi havia fixat fa temps, quan el vaig veure a la llibreria per primer cop, perquè et crida l'atenció tan per el títol, la portada i el resum del darrere. Fins que va arribar a les meves mans i vaig decidir de llegir-me'l.
L'autor del llibre és Fabio Geda, però la història l'explica Enaiatollah Akbari, un afganès de Nava que quan tenia nou o deu anys, la seva mare, en un acte amorós, el va portar al Pakistan i allà el va abandonar per tal que pogués viure una vida millor que la que l'esperava. Al llarg de la història d'aquest noi veus com ha viatjat per molts països clandestinament, amagat als camions i dormint als parcs. Ha viscut en condicions pèssimes, sense parlar l'idioma del lloc on fos, fent d'esclau i treballant a fàbriques per cobrar un mínim sou per sobreviure i perdent amics a cada parada. I se n'ha sortit. Actualment viu a Torí (Itàlia) i ha descobert que veritablement al mar hi ha cocodrils.
    Enaiatollah Akbari i Fabio Geda
És un llibre dur, doncs explica la vida d'un immigrant il·legal, però alhora molt tendre, amb un personatge a qui li acabes agafant afecte i amb un final emotiu.
Us el recomano al 100%.

5 comentaris:

  1. Té molt bona pinta!
    Potser quan tingui menys llibres pendents a la tauleta de nit li donaré una oportunitat.
    Un petó!

    ResponElimina
  2. A mi me'l van recomanar fa un any o així, però no em va cridar massa l'atenció. Però crec que em pot agradar, així que miraré d'aconseguir-lo per llegir-me'l. :)
    Un petonàs!

    Joana

    ResponElimina
  3. Mariona tinc un dubte. Les icones aquestes que tens als costats del blog, amb fotos, si cliques et surt un link per posar coses al teu blog, i et demana que copiis el codi i el posis al cody box. on cony esta el cody box?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho vols pel teu blog? Em podries deixar l'adreça, si us plau? ;)

      Bé doncs, vas a "disseny", i allà on diu "afegir gadget" has de seleccionar el que diu "HTML". Allà enganxes el codi i ja ho tens!

      Elimina
  4. Moltíssimes gràcies! Acabo d'iniciar un blog amb unes amigues, es diu Fashionista, i l'URL és jisfashionista.blogspot.com

    espero que t'agradi molt! Xafardejant ja descobriré com es posa al perfil els blogs que segueixes, i, per descomptat posaré aquest! Perquè a les meves amigues no, però a mi m'encanta llegir!

    ResponElimina

Moltes gràcies per deixar el teu comentari!