dijous, 22 de desembre de 2011

Otra vida para Cristina



Editorial: Anaya, 2007
Aquest era el segon llibre obligatori de castellà d'aquest curs. És de Marta Rivera de la Cruz. No coneixia aquesta escriptora i m'ha encantat, potser és la millor lectura que ens han fet llegir al cole en els dos darrers cursos.
El llibre comença bastant tràgic, parlant d'una nena de 12 anys, la Cristina, que té un accident de cotxe i els seus pares moren. Tot passa molt ràpid, i amb prou feines es fa càrrec del que ha passat que es troba que l'envien a viure de Madrid a un poble petit de Galícia amb la seva tia Virginia, una completa desconeguda ja que per un problema que van tenir amb la mare de la nena no s'han vist mai i ha provocat tanta distància. La protagonista ens explica com se sent ara que ha de canviar la manera de viure que ha tingut sempre, d'estar en una ciutat i amb una família rica que li concedeix el que vol a avorrir-se en un poble de mala mort amb una tia que ella classifica com a una àvia boja. Però, a la vegada que intenta descobrir quin és el mal rotllo que sempre hi ha hagut en la seva família, descobrirà que la vida pot donar moltes voltes...
És un llibre realista amb uns personatges molt ben pensats amb qui empatitzes ràpid, una trama al principi una mica xocant però que després va cada vegada a millor, deixant-te al final amb ganes de més sorpreses, ja que el llibre es fa molt curt i lleuger.

Un petó

P.D.: M'estic a punt d'acabar El codi Da Vinci!

1 comentari:

  1. Hola!!

    Jo ahir em vaig acabar de llegir "Otra Vida para Cristina" i m'ha encantat.
    Estic d'acord amb tu quan dius que és el millor llibre de totes les lectures obligatòries que portem.

    Bon Nadal i Feliç 2012!! <3

    ResponElimina

Moltes gràcies per deixar el teu comentari!