dijous, 1 de setembre de 2011

El jardí secret


Editorial: Viena Edicions
Núm. Pàg.: 352

Hola Devorallibres!
Una amiga em va deixar El jardí secret, de Frances Hodgson Burnett. A ella li va encantar, i jo tot just avui m'he l'he acabat i he de dir que a mi també, i el recomano a tothom!

La Mary Lennox, una nena de deu anys antipàtica i insuportable que viu a la Índia, acaba de perdre als seus pares arran d'una epidèmia. Viatja a la mansió del seu oncle Archibald Craven a Anglaterra. Allà ningú l'aguanta excepte la criada Martha, que li parla d'un jardí secret que està tancat des que va morir la dona de l'amfitrió, fa deu anys. Des de llavors ningú no hi ha entrat i ningú sap on és. La Mary, acostumada a fer el que ella vol, decideix anar a buscar la clau i trobar-lo. Coneix en Dickon, un encantador d'animals, germà petit de la Martha, i tots dos entren al jardí i fan que revisqui cuidant-lo cada dia.

Dins la mansió, la Mary ha sentit alguna vegada uns plors de nen, i ningú no li diu veritablement d'on provenen. Decideix investigar pel seu compte i una nit troba una habitació on hi ha el Colin, el fill del senyor Craven, que és tan maleducat com ella ho era al principi (ja que ha canviat molt) i està malalt, i tothom pensa que morirà aviat. Els dos cosins estableixen amistat i la Mary li explica al Colin que hi ha un jardí secret, cosa que ell no sabia, ja que no surt mai de casa perquè té l'esquena molt delicada.

La nena visita cada dia el Colin i li explica coses del jardí i en Dickon i el fa entrar en raó perquè no ha de ser tan brusc amb tothom, fins que un dia en Colin decideix que vol anar amb ells a visitar el jardí.

Aquesta història és molt dolça i l'autora entra molt bé en la infantesa d'aquests nens malcriats, que canvien molt al llarg del llibre gràcies a l'emoció que posen en guardar el secret del jardí.

Petons!

6 comentaris:

  1. Hola! Sóc la Miss Pattinson del QL?!
    M'encanta el teu blog, i crec que em llegiré aquest llibre!
    Jo també tinc un blog amb la Clarichi del QL?.

    www.lasmejorescosasalamanecer.blogspot.com

    Un petó!

    Pd: Ho sento, no em sortia bé una cosa i he tingut que borrar els altres dos comentaris!

    ResponElimina
  2. Hola!

    Jo també segueixo el teu blog, és molt xulo!
    El meu és molt senzillet, encara.
    Gràcies per seguir-me!

    Petons!

    ResponElimina
  3. Hola Mariona!

    Estic contenta que t'hagi agradat "El jardí Secret".A mi em va ajudar a confirmar coses que ja sé i em costa posar en pràctica, creure en un mateix i aconseguir allò que et proposes, obrir finestres a la llum i a la part positiva que tots tenim, ens ajuda a afrontar la part difícil de la vida.

    M'encanta el teu blog, i em serà de gran ajuda.
    Un petó gran gran!
    Marga

    ResponElimina
  4. Gràcies a tu per deixar-me'l!
    Estic contenta que el blog et faci servei!

    Un petó

    ResponElimina
  5. Hola Mariona,
    He descobert el teu blog al QL i m'hi ha portat el comentari que vas fer sobre aquest llibre, "El jardí secret". M'ha fet molta il·lusió perquè va ser un dels meus llibres preferits d'infantesa. Jo el vaig llegir, fa mooolts anys, en castellà i el vaig trobar tendre i esperançador. En aquesta època tenerbosa que vivim, enacar és un llibre actual i necessari.L'enhorabona pel bloc i per ser una "devorallibres" tan jove.
    Si m'ho permets, faré servir les teves recomanacions a l'optativa de lectura en català que tenim al nostre institut.Fins aviat!

    ResponElimina
  6. Hola Anna,

    Moltes gràcies per entrar al bloc! Em fa molta il·lusió que et pugui fer servei!
    I molt agraïda pel comentari;)

    Una abraçada

    ResponElimina

Moltes gràcies per deixar el teu comentari!