dilluns, 11 de juliol de 2011

Pastís de xocolata amb Hitler




Editorial: Estrella Polar, 2011
Núm. Pàgs.: 208

Un dels llibres que m'he llegit ja aquest estiu és Pastís de xocolata amb Hitler, d'Emma Craigie.
A mi m'agraden molt els llibres històrics i per això em vaig comprar aquest, primer atreta pel títol i després, quan vaig llegir la sinopsi, em va acabar de convèncer.

Helga Goebbels, una de les sis filles de Joseph Goebbels, Ministre de Propaganda i Il·lustració del Tercer Reich (l'època en que Hitler va tenir el poder), narra els últims deu dies al búnquer amb el seu oncle i la serva família. Cada capítol del llibre és un dia que passen refugiats al búnquer, però també s'intercalen records que té ella sobre la seva família i l'oncle Führer abans de la guerra. Cada dia, la família Goebbels berena amb l'oncle Führer (Oncle Adi) al menjador del búnquer, i aquesta nena de dotze anys veu que la situació empitjora i com els adults ho intenten ocultar als nens. Helga Goebbels va morir enverinada pels seus pares (ells després es van suïcidar) juntament amb els seus germans dins el búnquer, en motiu que Alemanya perdia la guerra. 
Al final del llibre, l'escriptora fa un recull de les pel·lícules i documents que ha consultat per escriure aquest llibre, i també explica una mica la història de cada personatge real que apareix.  

És un llibre curt però intens i no pots parar de llegir-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per deixar el teu comentari!